14e Verlag

5 april 2018

plaatsen basketbaldoelongewenste oogcorrectieHallo allemaal,

Op deze vrije ochtend nog even een berichtje naar Nederland. Gisteren was nl een top dag. Allereerst omdat het me uiteindelijk toch gelukt is om een basketbaldoel voor de kids geplaatst te krijgen. Tjonge, het heeft wat onderhandelen, afspraken maken (die weer niet werden nagekomen) en aanhouden gekost. Maar zoals jullie op de foto kunnen zien, het ziet er top uit.  Toen ik de foto's aan de directrice liet zien was ze echt verbaasd. (Ja, denk maar niet dat ze zelf helemaal naar buiten loopt om te gaan kijken). Ze wilde zelfs het telefoonnummer van die jonge man om contact met hem op te nemen om een tweede doel te laten plaatsen. Zou helemaal leuk zijn want twee doelen laten zetten werd voor mij een te duur grapje. Heel heel veel dank aan alle mensen die gesponsord hebben. Ik heb echt alle centjes aan de kids besteed. Want naast dit project heb ik ook steeds veel knutselmateriaal en leuke hebbedingetjes gekocht.

Na dit succes heb ik gisteren ook nog enorm genoten van de avond4daagse. Hier lopen nl heel veel groepen in mee die prachtig verkleed zijn. Ik vond het een soort carnaval, prachtige kostuum, heerlijk veel muziek. Ik vond het zo mooi dat ik er zelfs een beetje ontroerd door raakte. Wat een sfeertje, geweldig. Eerste dag was qua lopen een makkie, nl maar 8 km. Vandaag begint het echte werk, tw 13 km, morgen 16 en zaterdag 10 km. Kijken of dit gaat lukken.

Gisteren ook mijn trouw vervoermiddel verkocht. Wat heb ik daar heerlijk de stad mee kunnen verkennen. Dat gaf zo'n vrij gevoel. Met pijn in mijn hart heb ik er afstand van gedaan. Het was even wennen om hier te fietsen. Ik was gewaarschuwd dat het hier gevaarlijk was en ik heb het geweten. Ik durf jullie nu te bekennen dat ik de eerste week flink ben gevallen, hechtingen in ziekenhuis en super veel blauwe plekken. Ik zat er toen even doorheen. Gelukkig werd ik in eerste instantie geholpen door een  zeer kordate verpleegster, ze keek me aan, zei "waarom kijk je zo geschrokken, het is gewoon bloed van een valpartij en geen oorlog'. Ja, toen stond ik weer met beide voeten op de grond en dacht, kom op doorgaan. Alle opgelopen schade is gelukkig in die 10 weken weer hersteld, dus ik kom weer heel naar Nederland.

Ik heb per toeval ontdekt hoe je video's maakt, dus er staat ook weer een nieuwe video op de site.

Heel veel kijk en leesplezier en veel liefs uit Paramaribo4 daagse groep4 daagse groepEén van de vele mooie groepenYes, hét doel bereiktStart avondvierdaagseYes, hét doel bereikt

1. Bianca Albrechts:
    5 april 2018
    Wat een fantastische afsluiter Margriet. He je wel genoeg papieren zakdoekjes mee? Foto's zijn prachtig
  2. Anita meerminfan:
    6 april 2018
    gefeliciteerd met je doelpaal!
    waar zit je 2de video ??
  3. Margriet:
    6 april 2018
    Hoop dat video nu zichtbaar is.
  4. Karin:
    chapeau! een geweldige afsluiting
    en nu zonder kleerscheuren terug naar zonnig Nederland
  5. Marry Kloosterman:
    6 april 2018
    Margriet top dat het je toch nog gelukt is een basketbalpaal geplaatst te krijgen voor je vertrek naar hier. Ja meisje dat zal je de nodige zweetdruppeltjes gekost hebben. Deze mensen hebben nu eenmaal een andere aard hè. Het klimaat is er natuurlijk ook totaal anders. Als het hier erg warm is gaan wij ook een tandje minder. Een prettige en vlotte thuisreis en wij zien elkaar hopelijk op niet al te lange termijn.
  6. Frans en Marijke Carlebur:
    Hallo Margriet,
    Het zou toch bijzonder zijn geweest, als het je niet gelukt was om een zo'n mooi doel te realiseren. Een kleine vrouw maar wel met een groot gevoel voor haar medemens, groot of klein, dat heb ik de afgelopen 30 jaar {zolang kennen we elkaar] van je geleerd. en dat maakt onze vriendschap waardevol. Met plezier lezen we alles wat je meemaakt.
  7. Ymie Geertsma:
    7 april 2018
    Inderdaad fijn dat het je gelukt is met het basketbaldoel. Geeft een goed gevoel om dan terug naar Nederland te gaan. Nog veel plezier met de Vierdaagse, een beetje Nijmegen gevoel dus.