12e Reisverhaal

3 april 2018

project afgerondafscheid biebprachtige laan met mahoniebomen in ParamariboMet Frits en CorineMet Corine door binnenstad Paramaribomet fiets+bootje naar PeperpotBeste mensen,

Vandaag aan mijn laatste weekje begonnen dus dit zal een van mijn laatste verslagen uit Paramaribo worden. Snif, snif.

Afgelopen woensdag wezen dansen in het Torarica hotel. Dat is een mooi 4 sterren hotel in de stad en daar speelde een leuke band. Was er gezellig druk met 55+ publiek maar petje af voor die oudjes, want hier werd wel gedanst. Ik was samen met een vriendin van mijn Alkmaarse wandelkennis en het was een prettige bijkomstigheid dat hier ook 2 vrouwen met elkaar mogen dansen. Dus, ik heb me even uit kunnen leven op de dansvloer, heerlijk.

Donderdag nog naar het kindertehuis om daar de zaak af te ronden. Ik heb mijn lokaal heerlijk schoon geboend, menig emmertje vuil water geloosd en nu maar hopen dat er nog wat terug te zien valt voor mijn opvolgster want de ruimte ernaast wordt verbouwd en dat is een stoffige aangelegenheid. Vrijdag en zaterdag wat door de stad gekeuveld en weer bezig geweest met het basketbal project. Heb weer iemand gevonden die het wil maken, heeft ook al geld van mij ontvangen om materiaal te kopen. Ze zouden het zaterdag komen plaatsen maar ............. juist ja, er was iets tussen gekomen. Wordt nu dinsdag. Blijft spannend.

Gisteren een heerlijk dagje gehad samen met oud collega en haar man. Die zijn voor een weekje in Suriname en hadden een fietstocht naar Peperpot geboekt. Daar wilde ik ook nog heen, dus 1 end 1 is 2. Ik ben zo 'stout' geweest om gewoon met hun gezelschap (waren maar 3 mensen) mee te fietsen. Voor zo'n tour betaal je anders € 50, en dat was ik echt niet van plan. De tocht duurde van 8 tot 14.00 uur. Aangezien ik het zonde vond als ze dan al hun fiets gingen inleveren heb ik aan de gids gevraagd of ze die niet om 17.00 uur mochten terug brengen. Omdat hij ja zei en omdat hij er niks van gezegd had dat ik mee was, heb ik hem een flinke fooi gegeven. Nu kon ik Corine en Frits nog even lekker (voordat ze naar de binnenlanden vertrekken) op de fiets de stad laten zien. Je moet weten dat deze op zondag haast verkeersarm is, dus ideaal om nieuwkomers veilig rond te leiden. Leuke bijkomstigheid voor mij is dat Frits leuke plaatjes heeft geschoten van ons op de fiets. Mijn fiets is nl mijn maatje hier en ik ben dus heel blij met die plaatjes. Daarnaast geven ze ook nog een mooi beeld van Paramaribo, ja toch?

Leuke dag gehad en nog op tijd terug voor de regen. Want sinds gisteravond regent het hier en hoe. Standje douche kraan volop open. Ongelooflijk, nog niet eerder meegemaakt. Mijn fiets vandaag dus maar op stal laten staan en met de taxi op pad geweest. Ritje naar de stad is € 2,40 dus dat is betaalbaar. In en hotel in de stad was nl heel gebeuren rond de cassave. Helaas voor de organisatie viel e.e.a. door het weer niet te doen maar ik heb toch een gezellige dag gehad. Lekker hapje, leuk praatje hier en daar en dan is een dag zo weer voorbij.

Terwijl ik dit schrijf, liggen de meeste van jullie al weer op één oor want morgen is het lange weekend weer voorbij. Voor hen die aan het werk moeten, werkse, voor de pensionado's, genietse en voor iedereen heel veel groetjes en liefs uit Paramaribo.

1. Karin:
    3 april 2018
    je laatste week al weer, wat gaat de tijd nog snel!
    ik vermoed echter dat het niet voor het laatst is dat je Suriname bezoekt.......
    een fijn afscheid gewenst, succes met het basketbal project en goede reis terug naar het moederland
    veel liefs Karin
  2. Marijke Walinga:
    Je laatste week...
    Je zult wel weinig tijd hebben voor nog een verslag , ik wil je een goede reis wensen en bedanken voor je prachtige verslagen van Suriname !
    Tot gauw!!!
    lieve groetjes Marijke
  3. Bantema:
    3 april 2018
    Wat gaat dat snel. Veel plezier met de 4 daagse en tot ziens. Genoten van alle verhalen.
  4. Bianca Albrechts:
    3 april 2018
    Geniet er nog even van. We zien elkaar gauw.
  5. Loes Vosmeijer:
    3 april 2018
    Ja Margriet aan alles komt een eind. Fijn dat je ook zo lekker hebt kunnen dansen, is vast heel lang geleden, dat je op Surinaamse muziek hebt gedanst.
    Maar ik neem aan dat dit, echt niet de laatste x geweest is in Suriname.
    Geniet noch van je laatste week en kom gezond weer thuis.
    Gr. Loes
  6. Ymie Geertsma:
    3 april 2018
    De tijd gaat vlug en je verblijf is inderdaad bijna afgelopen. Ook alvast een goede terugreis toegewenst.
  7. Corine:
    7 april 2018
    Wij hadden ook een superleuke dag! Mooie tocht over Peperpotplantage en daarna sightseeing met onze gids Margriet! Leuk om te zien en horen hoe jij al zo ingeburgerd bent hier in Suriname.