1e verslag

30 januari 2018

Hallo allemaal, Suriname bereikt, avontuur begonnen. Keurig opgehaald door taxi. Huis is mooi, hele gezellige mensen allemaal. Vandaag voor het eerst naar mijn werkplek. Hier zit ik nu ook te tikken want helaas werkt mijn internet "thuis" niet. Tehuis is niet volgens Ned. normen maar ik had ook niet anders verwacht. Ruimte waar ik mag werken (de bieb) is wel heel prettig. Zodra ik zelf internet heb zal ik meer vertellen. Eerste indruk is heel positief. Groetjes allemaal, Margriet

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bantema:
    30 januari 2018
    Mooi zo. Veilig aangekomen en een goede eerste indruk. Ben benieuwd naar het vervolg. Groet Bets
  2. Loes Vosmeijer:
    30 januari 2018
    Fijn Margriet dat je 1ste indruk positief is.
    Dus je werkplaats is de bieb geworden, vandaar het betere internet.
    Wacht met spanning af, wat je allemaal gaat beleven.
    Groetjes Loes
  3. Karin:
    30 januari 2018
    goed nieuws Margriet! succes met je werk
    liefs JBK
  4. Willy:
    30 januari 2018
    Leuk om te lezen, en fijn dat je een lekker “thuis” hebt, dat internet komt vast nog wel (op de Surinaamse manier).
  5. José Wester:
    30 januari 2018
    Fijn dat je goed en veilig bent gearriveerd en dat je eerste indruk positief is Margriet!.
    Ben benieuwd naar de komende belevenissen.
    Groetjes, José.
  6. Sara:
    He Mam,
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Geniet er lekker van. Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Liefs Sara.
  7. Greetje Jorna:
    30 januari 2018
    Margriet ik ben blij voor je dat het begin van je Surinaamse avontuur goed is begonnen. Groetjes Greetje
  8. Ria:
    31 januari 2018
    Gelukkig goed aangekomen bij je (t)huis voor de komende tijd. De bieb past wel bij jou als "leesmuis". Veel succes met je werkzaamheden. Groetjes uit een koud en winderig Julianadorp aan Zee.
  9. Marijke Walinga:
    hoi Margriet,
    Blij voor je dat het bevalt tot nu toe, jammer dat het internet nog niet werkt.
    We kijken uit naar het volgende verslag..
    Ik geef het je eerste reactie door aan de wandelmaatjes!
    groetjes uit een koud, regenachtig en winderig Alkmaar
  10. Rieneke veken:
    31 januari 2018
    lieve Margriet.. fijn om een levens teken van je te mogen ontvangen...ontdek de wereld waar je inzet maar eerst zelf, en dan delen...we hebben Maandag avond goed gezongen, Margreet is een krachtig mens...ik hou je bij....geniet van je nieuwe wereld..(even) en ik lees het graag ..liefs Rieneke uit Huisduinen..
  11. Margriet:
    Hallo allemaal,
    Dank voor alle lieve reacties, leuk om zo met elkaar contact te houden.
    Mijn 2e dag bij de kids en op mijn "werk".
    De kinderen zijn nu aan het eten en daarna moeten ze rusten. Dat laatste nemen ze niet zo serieus want ze willen liever in de bieb achter de computer. Let wel, voor 70 kinderen zijn er 4 PC waarvan er maar 2 werken, 1 met internet (daar zit ik nu op). Mobiele telefoons? helaas (of gelukkig) die hebben deze kinderen niet.
    Gisteren meegegeten, wel lekker, maar zelf eten wordt gereduceerd toegediend anders is er niet genoeg voor alle monden. Het tehuis kent niets van luxe. Zeer basic ingericht, niet schoon maar wat wil je met maar 1 huishoudelijk medewerkster. Personeel van het tehuis is wel heel aardig. De mensen van kantoor is nog een verhaal apart. Zij werken voor de Stichting die dit tehuis mogelijk maken en houden erg afstand van het tehuis. Voorbeeld: het kopieerapparaat is niet voor zaken van de kinderen. Ook al betaal ik voor de kopietjes, men heeft liever dat ik dat elders doe.
    Surinaamse mensen zijn enorm vriendelijk en behulpzaam. Vraag je waar je bushalte is, dan brengen ze je erheen. Wel in hun tempo, (heel heel rustig) maar zo burger ik wel in. Er zijn hier weinig blanke mensen, dus ik val wel op en daardoor maken veel mensen een praatje met me. Gisteren sprak een mevrouw in de buurtwinkel me aan, is mijn buurvrouw en vanavond komt ze op visite. Zij heeft ook contact opgenomen met verhuurder ivm mijn internet. Kijken of nog in orde gaat komen.
    Zo lieve mensen, mijn pauze zit er weer op. Allemaal heel veel liefs uit prachtig Paramaribo, groetjes en tot mails. Margriet
  12. Viola:
    3 februari 2018
    Hoi zus,
    Leuk om zo mee te kunnen lezen.
    Hoe is het klimaat, is het een beetje te doen?
  13. Bianca Albrechts:
    4 februari 2018
    Hallo Margriet,
    Buiten het niet hebben van internet. Lees ik alleen positieve dingen en voornamelijk ont stressende werking. Top baantje voor jou. Ik hoor snel van je.
  14. Roos:
    5 februari 2018
    dag Margriet , leuk inderdaad om te horen wat je beleefd daar.
    Gisteren naar Ruben in China gekeken.
    Hij was op een soort Taoistische school.
    Daar waren 30.000 kinderen die er een behoorlijk Spartaanse opvoeding kregen.
    Ruben deed een dag met hun mee en was al van de oefeningen voor het ontbijt bekaf.
    de dag van de leerlingen moet dan nog beginnen.
    Zij worden vaak daarheen gestuurd door hun ouders en zijn dan heel ver van hius.
    Heel apart om te zien dat ze zelf vinden dat het terecht is dat daar zijn ondANKS HUN
    HEIMWEE.
    Heel Chinees ook, over dat heimwee spreken ze niet Ruben moest dat er echt uit trekken.
    Maar vriendelijk zijn de Chinezen echt wel., helpt waarschijnlijk wel datRuben
    de taal spreekt.

Ben benieuwd naar verdere verhalen van jou
    en succes met je leren onthaasten, de Surinaamse haast , dat is niet waar ik aan denk bij jou!
    liefs, Roos