6e Verslag

23 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Beste allemaal,

Mijn werkweek zit er al weer op. Vandaag vrij aangezien de kinderen vanmiddag naar huis gaan. Vanochtend met Marian bij Stichting Wiesje wezen kijken. Dit is een project wat is opgezet door Gerda Haverkamp. Hier wonen 8 demente bejaarden en dat is zelfs volgens Nederlandse normen een top locatie. Toen ik zei dat ik dit stekkie wel zag zitten  bood Marian al direct aan dat ze me dan wel een keer kwam opzoeken. Lief he! Dinsdag zijn we samen naar de markt geweest. Best leuk en groot en gelukkig niet zo druk als we vreesden. Was gewoon heel relax en gezellig om hier rond te lopen.

In het kindertehuis deze week geen bijzondere dingen meegemaakt. Met de kids werken gaat meestal leuk. Er is een groepje die steeds op me staat te wachten als ik aankom en haast ruzie maakt wie mijn fiets naar binnen mag rijden. Naast deze enthousiastelingen zijn er uiteraard ook af en aanvaringen met kids die denken dat ze maar hun gang mogen gaan. Jammer voor ze dat ik niet bang ben voor boze pubers. Mijn werkervaring in het onderwijs komt me hier heel goed van pas.

Deze week een bijzondere nachtelijke ervaring gehad. Lag in mijn bedje toen brandalarm afging. Brand is een van de weinige dingen waar ik heel bang voor ben en die angst wordt hier op de proef gesteld aangezien voor alle ramen en deuren ook tralies zitten. Alles zit dus goed op slot. Als ik ga slapen laat ik wel de sleutels in het slot zitten zodat ik snel kan vluchten. Mijn 1e reactie was dan ook deuren ontgrendelen. Toen even rustig ademhalen, rondkijken en ik vond geen vuurtje. Zat wel nog opgescheept met alarm, hetgeen tegen het plafond zit en waar ik niet bij kon. Gelukkig stopte het op een gegeven moment. Oorzaak was wierookstokje tegen de muggen wat op mijn slaapkamer nog brandde. Voor ik ga slapen doe ik dat altijd even aan. Was nu vergeten dit uit te blazen en de rook hiervan deed alarm afgaan. Weer een ervaring rijker.

Volgende week neem ik een weekje vrij. Ik neem mijn plichtsbesef maar eens niet zo nauw en ga lekker een week genieten met Bianca. Ik heb een meerdaagse tocht naar de binnenlanden georganiseerd. Ben dan dus een paar dagen niet te bereiken. Iedereen die ook volgende week vakantie heeft wens ik fijne dagen en allemaal heel veel liefs,MargrietVervallen woning maar wel bewoond hoorDe markt in ParamariboEén v/d vele verpauperde bedrijvenMarkt Paramariborichting Nickerie

1. Bantema:
    23 februari 2018
    Fijne vakantie dagen met Bianca.
  2. Karin:
    goed bezig Margriet!
  3. Sara:
    He Mam,
    Gelukkig was het vals alarm, haha!
    Veel plezier komende week met je 'vakantie' week samen met Bianca.
    Wij rijden morgen naar Duitsland. Ipv zon de sneeuw in.
    Tot mails.
    Liefs Sara.
  4. Greetje Jorna:
    24 februari 2018
    Margriet, fijne “vakantie” en lekker genieten!
  5. Anita meerminfan:
    24 februari 2018
    door allerlei gedoe en een opspelende heup is al weer een week voorbij en heb ik niet op je stukje 5 gereageerd.
    je hebt een lekker relaxed jobje en dan ook nog vrij kunnen nemen, geweldig.
    geniet volgende week met je vriendin in de binnenlanden. dan kun je meteen zien waar je kids vandaan komen!
    wij hebben hier marijkes en jose's verjaardagen gevierd. bij beiden op de koffie geweest. vanaf de jumbo bij Marijke gewandeld. en met jose zijn we gestart vanaf Johanna's hof, 13 km. stralend blauwe lucht met heerlijke zon. 4 graden.
    weet je al wanneer die verklede wandeling in Paramaribo is?
    of was het toch een meerdaagse?
    leuke combi wierookstokjes met brandalarm! erg rustgevend! of toch maar niet?
    nou mis je hier nog het schaatsgeweld. vanaf nu gaat het ongeveer een week vriezen.
    hier ligt geen spatje sneeuw, maar 's morgens zijn de polders helemaal berijpt en moet er gekrabd worden. dan voor de rest van de dag strak blauwe luchten met zonnetje. men denkt dat het ijs volgende week wel 10 cm dik kan zijn?! dus wordt het schaatsen. iedereen heeft de olympische spelen nog vers op het netvlies hier. elke dag (bijna) meer medailles. krijg je daar ook nog iets van mee? inmiddels was de maat vol met mijn huurder, dus die heb ik opgezegd.
    dat was tot zover weer alle nieuws hiervandaan.
    groetjes anita
  6. José Wester:
    24 februari 2018
    Veel plezier in de binnenlanden en bedankt weer voor je uitvoerige informatie. Heerlijk om te lezen en een leuke manier om met je mee te leven daar in Suriname!
    Groetjes, José.
  7. Annette van Dok:
    24 februari 2018
    Fantastisch om je belevenissen te lezen Margriet! Ik vond die Centrale Markt fantastisch 😉 lekker eten ook langs de rivier bij Fort Zeelandia en in het centrum roti bij Joosje. Hier alles weer oké 😊
  8. Marijke Walinga:
    24 februari 2018
    Heel veel plezier met Bianca en geniet van de binnenlanden, weer een hele mooie ervaring en belevenis!
    Groetjes Marijke
  9. Marry Kloosterman:
    24 februari 2018
    Wat doe je een hoop indrukken op Margriet. Een verrijking van je leven om zoiets mee te maken. Ik ben gewoon een beetje "jaloers"op je. Geniet samen met je collega Bianca van een geweldige week. Warme groet van hier uit de kou.
  10. Ymie Geertsma:
    25 februari 2018
    Ook veel plezier met je week in de binnenlanden. Hier is het inderdaad koud, ik kan er niet zo goed meer tegen in verhouding met vroeger. Niet meer schaatsen, ik richt me nu op het wandelen wel zo veilig. Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent van het brandalarm maar het is goed afgelopen. Nu de groeten van Ymie
  11. Willem:
    25 februari 2018
    geniet van de week met Bianca.