7e verslag

4 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

De afgelopen week heel veel leuke dingen gedaan en meegemaakt.

Het begon vorige week vrijdag met de dag van de revolutie of onafhangkelijkheidsfeest. Ik hoorde dat 's avonds Desi Bouterse naar de stad zou komen en voor het eerst zijn we toen 's avonds naar de stad gegaan. Ik had 's middags nl gehoord dat het wel veilig was aangezien er voldoende beveiliging in de stad zou zijn ivm bezoek van Bouterse. Het was een kleurrijk geheel, niet echt druk want Bouterse heeft niet zo veel aanhang. Daarom beloofd hij de mensen die komen pakketten (met voedsel) als lokkertje. Voor ons wel leuk om dit "feestje" (toespraak en kransleggingen) mee te maken. Werd voor ons wel een latertje want het begon pas om 24.00 uur. Volgende dag vroeg op want we wilden de vogeltjes wedstrijden in de stad meemaken. Helaas, geen echte wedstrijden want er was een meningsverschil binnen de verenigingen. Aardige meneer heeft ons wel uitgelegd was het spelletje inhield. Zondag Bianca van vliegveld gehaald. Voor een zacht prijsje mocht ik nl mee van de taxichauffeur, uiteraard heel aardig van hem en gezellig om Bianca op te wachten. Maandag met z'n drietjes dolfijnen wezen spotten. Echt heel leuk. Moeilijk om op foto vast te leggen want ze duiken steeds maar even op en steeds weer op andere plaatsen, maar het was een pracht middag. Dinsdag samen naar de vlindertuin. Ook heel mooi en leerzaam en hetzelfde euvel als bij dolfijnen, nl, moeilijk vast te leggen op camera. Wederom heel erg genoten. Woensdag vertrokken we voor 3 dagen naar de binnenlanden. Gelukkig was de weg er naar toe een goede asfaltweg en in 2,5 uur waren we bij de bootjes. Lekker over het water verder en genieten van de natuur. Het park waar wij verbleven was perfect en ipv 200 mensen waren we er nu met 8 á 10. Heerlijk rustig dus, prachtige natuur, lekker in de stroomversnelling zitten afkoelen en heerlijk eten. Top dagen dus. Vrijdag terug naar Paramaribo en daar nog een staartje kunnen meepikken van een Hindoestaansfeest. Heel kleurrijk geheel en iederen wordt overgoten met gekleurd poeder, dus ook wij ontkwamen niet aan dit gebruik. Zaterdag lekker door de stad geslenterd, Bianca de markt laten zien, lekker terrasjes gepikt en uiteraard heerlijk gegeten. Vannacht heeft het heel heel hard geregend, nu is het weer droog en wil ik Bianca nog even laten genieten van de rondleiding door het fort en dan is helaas haar weekje weer voorbij. Wel super gaaf om dit te mogen beleven met haar. Zo kun je later ook nog een keer nagenieten van hetgeen ik hier heb gezien. Wel, ik ga nu ons ontbijtje maken en dan lekker op pad. Jullie allemaal heel veel groetjes en sterkte met de kou, liefs, MargrietDesi Bouterse tijdens dag v/d revolutieboswandeling door binnenlandenvogeltjes wedstrijdop weg naar de binnenlandendorp in de binnenlandenvlindertuinondergaande zon in Paramaribopelikanendolfijnen spottenonafhankelijkheidsfeestop weg naar de binnenlandententoonstelling over suriname

1. Karin:
    4 maart 2018
    Suriname past je als een jas, Margriet!
  2. José Wester:
    4 maart 2018
    Inderdaad. Je wekt de indruk alsof je je er helemaal thuisvoelt!
  3. Marijke Walinga:
    5 maart 2018
    Wat een avontuur daar in Suriname, wat zie jij veel en id het is op je lijf geschreven!
  4. Loes Vosmeijer:
    5 maart 2018
    Echt genieten hè Margriet.
    Gezellig ook dat je collega voor 1 weekje is gekomen, en dat je zoveel hebt ondernomen.
  5. Ymie Geertsma:
    5 maart 2018
    Zo te lezen heb je jezelf en je collega aardig vermaakt deze week en mooi weer natuurlijk. Ik las deze week in het blad wandelen dat de Vierdaagse van Paramaribo van 4 tot 7 april is. Misschien wel leuk om dat te bekijken en mee te beleven.Groeten van Ymie
  6. Roos:
    6 maart 2018
    ben blij voor je met je mooie week samen met je vriendin..
  7. Marry Kloosterman:
    7 maart 2018
    Beetje laat met mijn reactie maar ik volg je wel hòòr! Bianca zal inmiddels wel weer in ons landje verblijven wellicht weer volop aan het werk op school. Wat een heerlijke week hebben jullie samen doorgebracht. Fijn dat je straks al die mooie herinneringen met haar kan delen. Fijne dag, groetjes, Marry