9e reisverslag

Beste reisvolgers,

Nooit gedacht dat een reisblog zo leuk zou zijn. Op deze manier houd ik een overzicht van mijn gebeurtenissen en op "loze" momenten check ik mijn mail en lees ik alle lieve en leuke reacties van mijn volgers. Bij deze allen dus heel veel dank voor jullie berichtjes. Lees ze met veel plezier.

Werkweek is weer omgevlogen en afgelopen weekend 3 dagen op pad geweest naar de binnenlanden. Deze tocht was wel even zwaarder als mijn vorige reisje naar de binnenlanden. Geen gladde asfalt weg maar een kleiweg  vol met kuilen. Daarna 3 uur met bootje om vervolgens op een super mooie locatie aan te komen. Gelukkig waren de weergoden ons gunstig gestemd en hebben we geen tropische regenbui onderweg gehad. Raleigh vallen is eengroot natuurgebied waar geen mensen wonen (dat mag niet, alleen Bouterse trotseert deze wet en heeft er een verblijf) Geen groot hotel dus maar een grote open hut waarin onze hangmatten kwamen met daaroverheen een muskieten net (zie foto). Als je wilt slapen in een hangmat ga je er in de breedte in liggen zodat je recht ligt en niet als een kromme banaan ligt.  Eerste nacht niet zo geweldig geslapen omdat ik het koud had. Tja, dat had ik ook niet verwacht. Je denkt geen airco, dat zal wel warm worden. Helaas, in een hangmat koel je goed af omdat er ventilatie van onder is. Tweede nacht ervoor gezorgd dat mijn badlaken droog was, die onderop gelegd, diverse lagen kleding aan, laken erover en prima geslapen. Weer een ervaring rijker dus. Tweede dag hebben we een tocht van zo'n 15 kilometer door het oerwoud gelopen en de Volzberg beklommen. Daar werd je beloond met een prachtig uitzicht. Gelukkig ben ik goed gewend aan de hitte en vond ik het prima lopen. Je bent wel kletsnat van het zweet, ruikt iets minder fris, maar dat neemt niet weg dat het volop genieten was. Complimenten aan Marian want die had dit super tochtje geregeld en dat ook nog voor een zeer aantrekkelijke prijs. Helaas was dit ons laatste uitje samen want zij is zojuist weer naar Nederland vertrokken.

Gelukkig heb ik tijdens deze trip weer 3 andere leuke Nederlandse mensen ontmoet en die komen dit weekend mijn kant op en we gaan dan samen een tocht maken. Top dat ik zo van het een in het ander rol. Een oud collega uit Den Helder (Corine) komt eind maart ook naar Suriname en mogelijk zullen wij elkaar nog treffen. In april is hier een avondvierdaagse en op het tripje van dit weekend zat een stagiair die het wel leuk vind om deze met mij te lopen. Ik heb dus nog heel wat leuke uitjes in het verschiet. Vandaag lekker gewerkt en ontving daar weer een maaltijd box en 10 eieren omdat de stichting 105 jaar bestond. De eitjes aan de schoonmaakster gegeven en die was hier heel blij mee. Dit doet mij vermoeden dat ze het echt niet breed heeft.

Na mijn werkdag nog op zoek geweest naar een sportwinkel die een basketbal doel verkoopt. Had wat telefoontjes gepleegd, dacht zaak gevonden te hebben, was wel 45 minuten fietsen. Daar aangekomen had men helaas toch niet wat ik zocht. Dientengevolge een fietstocht van 1,5 uur gemaakt voordat ik thuis was. Toen was bij ook de energie op en was ik blij met maaltijd van het tehuis. Even opwarmen en smullen maar. Morgen misschien meer geluk bij het vinden van een doel.

Zo, ik ga nu een bakkie koffie zetten, even het nieuws kijken en dan mijn bedje in. Gek he, in Nederland ben ik een nachtbraker maar hier ga ik om 10.00 uur naar bed en tussen 6 en 7 sta ik weer naast mijn bedje.

Gezien het tijdsverschil slapen jullie nu al, maar voor degene die nog wakker is, slaap lekker en morgen allemaal gezond weer op.

Een warme groet en veel liefs allemaal,

Margriethangmatten slaapkamer raleigh vallenlunchpauze op eiland naar raleigh vallenomgeving raleigh vallenwandelende boom + gids Simonop de top van de Volzberg met MarianVolzbergpauze op weg naar de top Volzberg

1. Greetje Jorna:
    14 maart 2018
    Margriet je bent mooie herinneringen aan het maken. Wanneer je weer thuis bent kun je terugkijken op een geweldige tijd maar voorlopig zit je er nog volop middenin, dus lekker blijven genieten.
  2. Bantema:
    14 maart 2018
    Pittig hoor zo'n wandeling. Fijn dat er zoveel leuke nieuwe mensen en uitjes op je pad komen. Straks heb je geen tijd meer om naar Nederland terug te gaan.
  3. Loes Vosmeijer:
    14 maart 2018
    Dit is niet werken, maar vol op genieten.
    Helemaal verkocht zeker aan Suriname..?
    Gelijk heb je hoor. Wat een ervaring om te gaan slapen in een hangmat. Gelukkig dat de 2e nacht beter was.
    Geniet er nog maar van, want voor je het weet zet je weer voet aan de grond in Nederland.
  4. Karin:
    14 maart 2018
    wat een avonturen! heerlijk om te lezen
    ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kids, maak je al vorderingen?
  5. Sara:
    He Mam,
    Klinkt goed allemaal! Leuke uitstapjes, gezellige mensen, lekker weer. Zo vliegen de weken voorbij volgens mij.
    Veel plezier weer komende week.
    Groetjes Sara.
  6. Corine:
    14 maart 2018
    Wat een mooie verhalen Margriet! Ik word er enthousiast van. Nog 2 weken wachten en dan ga ik ook die prachtige natuur zien en ontmoeten wij elkaar misschien.
  7. Ymie Geertsma:
    14 maart 2018
    Margriet je hebt al erg veel gezien, geniet er nog maar van de komende maand. Leuk dat je aan de Vierdaagse in Paramaribo meedoet. Hier wandelen we ook iedere donderdag met wisselend weer, alleen met die heel koude week niet.
  8. Willy:
    14 maart 2018
    Hey vrouwtje Margriet😂! Wat leuk om te zien dat je al zo ingeburgerd bent. Je mist hier niet zo veel hoor, nou ja, behalve het personeelsfeest van SAZ dat zomaar opeens toch weer verscheen, dat wordt raar dansen zonder jou. Veel plezier daar verder, maar dat gaat vast wel lukken.
  9. José Wester:
    14 maart 2018
    Wat heerlijk dat je ons zo laat mee genieten Margriet!
    Groetjes, José.
  10. Marian:
    15 maart 2018
    Lieve Margriet,

Heerlijk om zo je blogs te lezen en precies te weten waar je het over hebt.. wat een avonturen hebben we samen beleefd, gedeeld en kunnen genieten van de kleine en grote, mooie dingen die we hebben mogen doen..
    Wat een prachtige tijd in Suriname..

Dankjewel voor alles..
    Ben héél blij dat ik je ontmoet heb..

Een topper!
    Geniet met volle teugen nog van Suriname en we zien elkaar gauw mocht je weer thuis zijn :-)

Lieve groetjes
  11. Marijke Walinga:
    18 maart 2018
    Hi Margriet, ik heb weer genoten van je Suriname verslag, ik kijk al weer uit naar de volgende!!
    lieve groetjes Marijke
  12. Loes oosterbroek:
    19 maart 2018
    Hai Margriet, je geniet volop zo te lezen en aan de foto's te zien.Hier is het nog erg koud met harde oostenwind.Geniet van je tripjes en de warmte. groetjes
  13. Frans en Marijke Carlebur:
    19 maart 2018
    Hallo Margriet,
    Met veel plezier lezen we je verhalen, ik denk dat we twee avonden moeten plannen om met elkaar te eten, je maakt zoveel mee en schrijft er zo leuk over, dat wij het ook heel intens beleven. En blijf daar nog maar even, want het is hier echt koud. Het is toch vervelend als je nu de zomerkleren weer moet inwisselen voor de winterkleren . Kom maar terug als het mooi weer is. lieve groet van ons Frans en Marijke